Pokud si tento build Opery stáhnete, můžete se kochat 3D vykreslováním samotného prohlížeče bez pomocí pluginů, např. na stránce s rotující kostkou.
Zde musím zdůraznit, že HTML5 specifikuje značku <canvas> coby malířské plátno obsahující pouze 2D vykreslování a definuje způsob jeho rozšíření o další vykreslovací módy (a právě toho využívá Opera svým "opera-3d" módem), cituji:
This specification only defines one context, with the name "2d". If getContext() is called with that exact string for this contextId argument, then the UA must return a reference to an object implementing CanvasRenderingContext2D. Other specifications may define their own contexts, which would return different objects.O 3D grafiku v prohlížeči je ovšem velký zájem a tak se již dnes objevují pokusy o použití canvasu pro 3D, které používají dostupné 2D rozhraní canvasu a o onen "3D vzhled" se postarají výpočty v JavaScriptu.
Vendors may also define experimental contexts using the syntax vendorname-context, for example, moz-3d.
Je až neuvěřitelné, jakých kvalit lze touto cestou dosáhnout i při zachování jaktakž použitelné rychlosti (často je to ovšem již na hranici). Pokud jste ještě nehráli Dooma v prohlížeči, tak se na malou ukázku Dooma pomocí 2D canvasu podívejte.
Canvas s 3D rozhraním dokáže totéž mnohem rychleji. Výpočty grafiky v něm nemá na starosti JavaScript, ale kód prohlížeče (zkompilovaný a mnohem rychlejší), navíc lze využít možností hardwarového zrychlení grafických karet.
Podle Anne Van Kesterena se přístup Opery k 3D canvasu trochu liší od přístupu Mozilla Foundation, která se implementací 3D canvasu rovněž zabývá. V tuto chvíli to nevadí, zatímco 2D canvas se nám pomalu stává realitou (podporuje ho trojka prohlížečů S. O. F. a pro IE existuje jeho emulace), 3D canvas ještě nějakou dobu zůstane spíše akademickou diskusí a na jeho jednotnou specifikaci bude dost času.
Více o canvasu:
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.