středa 24. září 2008

Budou HTML formulář přímo přistupovat ke kameře?

Brad Lassey ve svých úvahách o mobilní verzi Firefoxu dospěl k zajímavému nápadu:

<input type=”camera” />

Posílání videí (nebo i fotek) pořízených z kamer připojených k počítači roste. (A to už vůbec nemluvím o mobilních telefonech!) Proč celý proces neusnadnit a neintegrovat do webového prohlížeče? Potřebujete nahrát do svého profilu na Facebooku fotografii? Stačí kliknout na input, vyfotit se a prohlížeč výsledek odešle. Když prohlížeče dokážou přehrávat <video>, proč by jej neměli umět také vytvářet?

Daniel Glazman zdůrazňuje několik bezpečnostních aspektů, ale s nápadem souhlasí a navrhuje začlenit ho do HTML5.

V HTML5 konferenci (resp. ani v jedné z těch dvou konferencí) se návrh zatím neobjevil. Jsem zvědav. Já bych pro něj hlasoval všemi deseti. Bylo by nutné zajistit, aby mohl být ve starších prohlížečích emulován klasickým <input type="file">, ale to je tak všechno.

BTW Jistě není náhodou, že se tento nápad objevil krátce po virální akci blogerů Mozilly.

3 komentáře:

  1. No nevim, moc se mi to nezda. Pravda, jsem zde ovlivnen svou pritelkyni, ktera je velmi dobra fotografka, a tak mi prijde vyfotit se jen tak z fleku s pozadim jake se namane, svetlo nesvetlo etc, dost barbarske. Nehlede na to, ze by me to dozralo, aby mi kdejakej hejsek co umi spravit form blbnul s kamerou kdyz to nechci ...

    OdpovědětVymazat
  2. Botanicus: Jakube:

    a) jsi ovlivněn
    b) nejedná se přístup ke kameře bez explicitního povolení uživatele

    OdpovědětVymazat
  3. a) vsak to nepopiram :)
    b) tak to OK

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.