Autor implementace Vladimir Vukićević o ní říká:
There are two contexts provided by the extension. "moz-gles11" follows the OpenGL ES 1.1 spec very closely, providing an almost identical API and feature set, and "moz-glweb20" follows OpenGL ES 2.0 closely. Both are implemented directly on top of desktop OpenGL, so you must have support for at least OpenGL 1.5 on the desktop for the "moz-gles11" context and OpenGL 2.0 for the "moz-glweb20" context.Na rozdíl od Opery, která zvolila návrh vlastního jednoduchého API se 3D rozhraní Firefoxu drží standardu OpenGL. To jej více přibližuje stávajícím tvůrcům OpenGL aplikací, ale činí jej cizí webovým vývojářům (přiznejte se, kdo z vás umí OpenGL?).
Vlado se domnívá, že se objeví nadstavbové knihovny, které OpenGL rozhraní v sobě skryjí a nabídnou webovým vývojářům jednoduché ovládání.
Jaký přístup byste preferovali vy?
(via: Vlad1.com)
jen aby z druhé strany 'barikády' nepřišla po létech DirectX odpověď :/
OdpovědětVymazat2 paranoiq: A co by na tom bylo špatného? Určitě by se objevilo nějaké univerzální řešení, které by webdeveloperům umožnilo transparentně vytvářet 3D pro všechny platformy, takže bychom na tom všichni nakonec vydělali. Pokud defaultní prohlížeč majoritního OS nebude mít žádné 3D řešení, masovějšího využití se nedočkáme...
OdpovědětVymazatPovazuju Vladuv pristup za naprosto spravny. Pritahne to k tvorbe webu lidi, co uz maji s 3D zkusenosti a s tim wrapperem kolem OpenGL API ma taky IMHO pravdu -- je to jen otazka casu.
OdpovědětVymazatDaniel: zajímalo by mne, kolik takových přitáhnutých lidí skutečně bude. Myslím, že mezi takovými kodéry je pořád web něco podřadného.
OdpovědětVymazatCesta Opery je přirozená, cesta, kterou zvolil Vlado pro Firefox je odvážná. Nemusí být nakonec vůbec špatná, ale je velmi odvážná.
Nicméně 3D canvas, patří do pomyslného HTML6 a máme před sebou mnoho let času pro experimenty, i pro ty odvážné.