Ačkoliv dnešní vývojáři to jako velkou nevýhodu zatím většinou nepovažují, s rozšířením dalších technologií (např. SVG) by se problém výrazně prohloubil. Ian Hickson nedávno oznámil, že hodlá nalézt řešení.
Nejedná se o zařazení jmenných prostorů do HTML obecně (to by samotné HTML příliš zkomplikovalo), ale o začlenění vybraných technologií. Jejich přehled najdete na WHATWG Wiki, stránce New Vocabularies.
Do HTML5 tak pravděpodobně bude možné přímo začleňovat:
- SVG
- MathML
- vlastní datové atributy
Další odkazy
Jestli tohle vsechno zacleni do HTML pak HTML prestane mit vyhodu v jednoduchosti a bude to neprehledny moloch s mraky znacek. Jsem zvedavej kdo to bude implementovat :-)
OdpovědětVymazatMichale, to by se tyhle jazyky museli stát součástí specifikace.
OdpovědětVymazatŘeší se pouze, jak je začlenit do HTML. Nejsem si jistý, zda bude mít HTML5 kompatibilní prohlížeč povinnost implementovat MathML a SVG, velmi pravděpodobně nikoliv. Ovšem pokud už prohlížeč bude implementovat MatML a SVG, tak pravěpodobně bude (a možná, že podle HTML5 i bude muset, to uvidíme) implementovat i jejich přímé vkládání o HTML.
Výjimku tvoří asi jen ty vlastní datové atributy, ty budou součástí HTML5, každopádně to je docela triviální rozšíření.
Mozna pisu sem nevhod, ale bude mit HTML5 neco jako sockety pro realtime komunikaci?
OdpovědětVymazatanonymní: HTML5 umožnuje peer-to-peer komunikaci mezi klienty. Lowlevel přístup k socketu to ovšem není, pokud ho potřebujete, pak je nutný nějaký plugin (možná by stačil i Java applet), ale ani to nebude zrovna to pravé realtime.
OdpovědětVymazat