Grafická podoba byla přivítána poměrně vřele. Vždy se najde nějaký brbla a může mít své (i oprávněné) důvody, proč se mu logo nelíbí (třeba ty, které jsem zmiňoval posledně). Nicméně při sledování reakcí na nové logo můžeme najít spíše nadšení.
Řada lidí v logu vidí supermana (náhoda nebo úmysl tvůrce?), což může přidat na jeho popularitě. Pro ty, kdo to jako já bez rady neviděli: Pětka připomíná slavné "S" a oranžový zužující se štít je vodítkem k červenožlutému Supermanovu logu.
Najdeme i další výklady. Snad nejvtipnější asociaci měl Jirka Bureš, který v logu vidí "odpadkový koš, do kterého padá HTML."
Jako úspěšné se ukázalo publikování grafických podkladů pod Creative Commons licencí, dokonce pod tou nejvolnější. Zcela dle pravidel můžete vytvářet grafické varianty, které se hodí pro váš web (např. barevně odlišené) nebo parodie jako HTML5 beer. Na zdraví!
Význam loga už nebyl přijat zdaleka tak pozitivně. Původní označení "pojďme pod HTML5 logo zastřešovat celou open web platformu, tedy i CSS3, SVG aj." se u lidí aktivně působících v oblasti webových standardů setkalo s vyloženým odporem. Pár příkladů:
- otevřený dopis od Web Standard Project
- Vyhoďte člověka, kdo má u W3C na starosti komunikaci! od Tanteka Celika
- Odznak ostudy od Jeremy Keitha
Takže zmizelo původní označení "The logo is a general-purpose visual identity for a broad set of open web technologies, including HTML5, CSS, SVG, WOFF, and others.", místo něj se objevilo "This logo represents HTML5, the cornerstone for modern Web applications."
W3C nikde původní tvrzení neodvolalo, a to ostatně ani nejde, protože pověstný "džin byl již z láhve vypuštěn" a mezi pomocnými ikonami HTML5 loga najdeme i CSS3. Ovšem W3C aspoň nebude ono širší vnímání aktivně propagovat.
To byla velmi rozumná reakce (na W3C tuplem). Rychlý krok, který by zabrzdil základní nevoli a přitom nechával prostor pro další vývoj a diskusi.
Z tohoto pohledu se spuštění nového loga zatím zdá jako úspěch. Na nějaké počáteční spory se časem zapomene a ostatně ty nakonec pomohly informaci o novém logu rozšířit. Kdyby nové logo bylo od začátku bez problému, možná by se takového ohlasu ani nedočkalo.
Zdá se, že nové logo HTML5 s námi bude již navždy (nebo aspoň po velkou část naší profesionální kariéry). Smiřte se s tím a najděte si k němu cestu. Ať již se ho rozhodnete milovat či nenávidět.
Jak to bude, když už teď HTML5 není HTML5, ale jen HTML?
OdpovědětVymazatBorku, klid, je to stále HTML5, nic se nemění. Zprávu o "Už neděláme HTML5, ale HTML" můžeš směle ignorovat jako informační šum. On ji ostatně Ian Hickson stejně vydal nejspíš jako truc, když si přečetl, že HTML5 logo obsahuje cokoliv 8-)
OdpovědětVymazatA význam loga, nehledě na to co všechno zastřešuje, je…?
OdpovědětVymazatMarketing 8-) Vzpomeň na validační ikonky. Dnes se jim smějeme, ale ve své době významně pomohli revoluci. Když se to povede, může tohle logo působit podobným směrem.
OdpovědětVymazatMně to připomíná logo ČEZ :-)
OdpovědětVymazat